Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

2010-02-09

Minggu Sains KMPh

Minggu sains KMPh telah diadakan pada minggu lepas. ia diadakan bertujuan untk memberi hiburan berinformasi kepada pelajar. dalam minggu itu tlah diadakan beberapa acara pertandingan sperti pelancaran roket, pertandingan mind-mapping dan beberapa pameran. minggu itu juga adalah minggu yang sangat memenatkan kerana disamping menjayakan minggu sains, aku juga perlu menjyakan rutin harian aku selaku pelajar matrik. ini bermakna, dengan adenye minggu sains ini, maka bertambahlah kerja2 aku. yang perlu menyiapkan tutorial, lab report, dan juga beberapa asignment yang kebetulan due datenye berada pada minggu tersebut...

heri dan duwe bertungkus lumus menyiapkan roket...


inila hasilnye...

pada hari jumaat lepas, telah dilangsungkan acara pelancaran roket. meriah tul petang tu sebab sume pelajar nak tgk roket, x terkecuali aku sebab aku juge penyumbang idea utk wat roket tu. kitorang dapat giliran ke-10. dan akhirnye, roket yang memakan mase 2 malam utk disiapkan itu telah berjaya mencapai sejauh 86.5m. jauh tu... ni first time aku wat roket, jadi ade rase teruja lah.. tapi juara pertandingan itu sangat la jauh.. 140+ m. rase x munasabah plak.. dah la designnye pelik dan klaka. tahniah utk diorang. roket juara itu telah mendapat gelakan dari kitorang semasa roket itu dibuat, dan akhirnye diorang menang. member aku berkata "so, moral of the story, dont judge the book by its cover.. kte pandang rendah kat orang, tp kte tau their true ability.. dh tau ternganga la korang..."

No comments: